Strony

Wednesday, September 7, 2011

The languages

Hej! Ostatnio trochę mniej piszę, ale to dlatego że nie mam zbyt dużo czasu, zwłaszcza przez szkołę... W poniedziałek zapomniałem w domu lekcje z angielskiego i pani wlepiła mi, moją pierwszą w życiu, karę. Jako karę muszę przepisać jedną kartkę leksykonu, czyli około 120 słów a z tłumaczeniem 240 :/ No cóż, przynajmniej nauczę się nowych słówek ;)

Hey! Dernièrement j'écris moins, mais c'est parce que je n'ai pas beaucoup de temps, surtout à cause de l'école... Le lundi j'ai oublié à la maison les devoirs d'anglais et la prof m'a donné, ma première de la vie, puniton. Comme punition je dois copier une page de lexiquem c'est-à-dire à peu près 120 mots, 240 avec les traductions :/ Bon ben, au moins je vais apprendre de nouveaux mots ;) 

Pisałem już na blogu o moich kilku zainteresowaniach, rysowaniu i fotografii. Dzisiaj przedstawię nowe zainteresowanie - języki obce. Obecnie w szkole mam 5 języków: francuski, niemiecki, angielski, łacinę (od 1 klasy gim.) i grekę (od tego roku). Dlaczego łacina i greka? W języku francuskim wiele słów pochodzi z tych dwóch języków, więc pewnie dlatego mamy możliwość żeby się ich uczyć, poza tym te dwa przedmioty nie są obowiązkowe, to tylko opcje. Dlaczego ja je wybrałem? Pamiętam że zawsze byłem najlepszy z łaciny (średnia 6) i to chyba dlatego ;) A to z zeszytu od greki:

J'ai déjà parlé sur le blog de mes quelques hobbys, le dessin et la photographie. Aujourd'hui je vais présenter un nouveau - les langues étrangères. Actuellement à l'école j'ai 5 langues: le français, l'allemand, l'anglais, le latin (depuis 2 ans) et le grec (depuis cette année). Pourquoi le latin et le grec? En français beaucoup de mots vient de ces deux langues, donc c'est certainement pour ça qu'on a éa possiblité de les apprendre, à part ça ces deux branches ne sont pas obligatoires, ce ne sont que des options. Pourqoui moi, je les ai choisis? Je me souviens que j'étais toujours le meilleur en latin (moyenne 6) et je crois que c'est pour ça ;) Et voici un peu de cahier de grec:


Uważam że mój polski i francuski są całkiem niezłe. Oczywiście mój poziom niemieckiego i angielskiego jest dużo mniejszy, ale jestem zmotywowany żeby go polepszyć. Chciałbym raz wyjechać do Anglii albo USA na jakiś czas żeby się podszkolić :) A wy, macie jakieś ulubione języki?

Je trouve que mon polonais et français sont assez bien. Bien sûr mon niveau d'allemand et d'anglais et beaucoup moins bon, mais je suis motivé pour l'améliorer, J'aimerais une fois partir en Angleterre ou aux USA pour un certain temps pour m'améliorer :) Et vous, vous avez vos langues préférées?

31 comments:

  1. Nie, tylko nie ta szq !

    marysia-k.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Współczję ... ja też nie lubię karr x DS.
    Są strasznee e;p .

    zapraszam do mniie :

    http://diary-official.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Oo, no to miłego pisania ; p .

    ReplyDelete
  4. Wow, kara na prawdę mocna, 240 słówek, ale będziesz je umiał.;)

    ReplyDelete
  5. Szweeeedzki :P przede wszystkim kocham szwedzki, ale teraz idę na studia na angielski. Uczę się też niemieckiego, ale z nim trochę gorzej jest :)

    ReplyDelete
  6. Ja również uwielbiam angielski !
    zapraszam do mnie.

    ReplyDelete
  7. Ja już dodałam się do obserwatorów, zrób mi tę przyjemność i dodaj się do obserwatorów na moim blogu www.mari-moje-zycie.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. 5 języków ? ; oo jak Ty wyrabiasz ? podobno łacina jest strasznie nudna to prawda ? ;> ja niestety z obcych znam tylko angielkski biegle no i hiszpański :)

    ReplyDelete
  9. lubie angielski ale rosujskiego nie lubie

    ReplyDelete
  10. kurcze 5 języków to trochę sporawo, chociaż na pewno twoja nauka nie pójdzie na marne :)

    ReplyDelete
  11. Jeejka jak ja Ci zazdroszczę za ten francuski!! Bardzo chciałabym się go uczyć, ale w mojej miejscowości nie ma nawet żadnego nauczyciela ;((

    Powodzenia przy przepisywaniu leksykonu xD ;)

    ReplyDelete
  12. ja też bym chciała mieć francuski ! ale mam niemca ;/

    ReplyDelete
  13. Haha tu es très bon en français, et le français, ça craint.. c'est teeeellement dur! et pourtant, je suis française, mais quand je me mets dans la peau des étrangers.. x) Sinon j'adore l'anglais, mais le vrai, pas l'américain. Je préfère 10000 fois l'Angleterre aux US. Je fais aussi de l'allemand (j'aime bien, j'adooore l'Allemagne donc forcément!) et du latin (je HAIS cette langue, beurkbeurkbeurk)!

    ++

    ReplyDelete
  14. Dokładnie, teraz tego nie doceniamy, ale jak wyjdziemy ze szkół to się zacznie..

    ReplyDelete
  15. ja się uczę angielskiego i niemieckiego (w Polsce w mniejszych miastach są nieco ograniczone możliwości), ale jak wyjdę z gimnazjum mam zamiar uczyć się angielskiego i hiszpańskiego (lub francuskiego), łacinę też wezmę dodatkowo, może filozofię xD
    niemieckiego nie lubię, jest taki szorstki ;/ a nasz gość wymaga, dali mnie do zaawansowanej grupy i w ogóle...

    ReplyDelete
  16. Et pourquoi pas le Canada à la place des états-unis? Les accents sont moins difficiles à comprendre, et en plus, au Québec (meilleure province!) on parle français! Et c'est vraiment très beau! Et c'est plus mieux que les états... bon!

    ReplyDelete
  17. Mais ton niveau de français est effectivement très bon! Si tu passes dans mon petit coin de pays, tu es le bienvenu!

    ReplyDelete
  18. nie na widzę angielskiego :)
    mam do ciebie sprawę ,
    proszę o kontakt : hudecki@interia.eu

    ReplyDelete
  19. dziękuję :) a słyszałam coś o tym na geografii...
    ale masz staranne pismo O.O

    ReplyDelete
  20. zdecydowanie angielski! :)
    też kiedyś chciałabym pojechać do Anglii, szczególnie do Londynu ^^

    ReplyDelete
  21. ojjjjjjjjjj no to ładnie ! Ja jeszcze na szczescie nie mam zadnej jedynki:)

    obserwujeeeeee!

    ReplyDelete
  22. oczywiście, że możemy obserwować :)

    ReplyDelete
  23. współczuję kary.xd

    zapraszam do mnie. mam nadzieję, że będziesz wpadać jak najczęściej! ;)
    http://zyjac-marzeniami.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. ja uczę się tylko angielskiego i niemieckiego (niemca od tego roku). Ale jaram sie niemieckim już od wakacji... ze względu na Tokio Hotel :)
    A i chciałabym sienauczyć jeszcze hiszpańskiego, ale u mnie w mieście i szkole nie ma takich zajęć...

    ReplyDelete
  25. RISA & DON CARTER.
    It's all over the place.
    FRENCH FEES, EF, SYRIA, PLO.
    And it didn't take TORONTO to put them on the map.

    ReplyDelete
  26. Ja lubię angielski (czasami wyrywają mi się proste słówka), niemiecki - średnio, francuskiego nigdy się nie uczyłam, sama uczę się hiszpańskiego.

    Pozdrawiam Kornelia Łacina ;)

    ReplyDelete
  27. J'aime l'anglais, l'allemand à l'écrit seulement, j'aurais adoré continué le grec ancien au lycée, mais il ne le proposait pas...
    En tout cas, 5 langues étrangères en même temps c'est courageux ! Bonne chance pour la suite :)

    ReplyDelete

Thank you, every comment is significant for me :)